Nyúlcipő

Nyúlcipő

Happy runningb'day to me!

2012. június 18. - szancsurrr

IMG_45res67_1.jpgDobpergés, függönygördülés, közönséghördülés! Egy éves futó lettem, pontosan egy éve indultam az első versenyemen, nem szaroztam, mert ugye egyből félmaratonnal kezdtem és most ennek tiszteletére idén is indultam a Floripa félmárián, ráadásul dupla volt az izgalom, mert december óta ez volt ez első versenyem.

A PK folytatását is ettől a versenytől tettem függővé, ugyanis nagyon azt éreztem, hogy a PK ellustított, 6 perces ezreseknél már meg akartam halni, de úgy voltam vele, hogy ha sikerül most is két óra alatt futni, akkor maradhadd Mr Hadd és elmarad a haddelhadd. Ez a sub 120 érdekes kérdés, sokaknak ez az egyik álomhatár és ha már egyszer sikerült 2 óra alatt futni egy felest, akkor nem szívesen megy újra fölé az ember. Így voltam ezzel én is, annak ellenére, hogy a sub 120-hoz jóval 6 perc alatti ezreket kell futni, erre meg hónapok óta nem volt példa, mivel szinte kizárólag alap pulzussal, vagyis 6:30-7:00 körüli ezrekkel toltam.

Aztán indult a buli és éreztem, hogy jó lesz ez, 10 kiri után sem fáradtam, szépen és egyenletesen futottam továbbra is 5:30 és 5:40 között. A versenyek egyébként hihetetlenül felpörgetnek, imádom a hangulatot, a zenét, a sok embert, meg mindent (kivéve a Toi Toi előtt kígyózó hosszú, tömött sorokat és az összefosott WC deszkát, fúj, meg azt, hogy mindenki azt hitte mexikói vagyok, mert a p-f-z az ugye csak az lehet, de hát úgy nézek én ki mint egy bajszos-szőrös mexikói csaj?!).

IMG_4307res_1.jpg

Szóval futottam szépen, a felénél egy gél, aztán mást nem is ettem, csak ittam kb. 2 deci izót, meg persze vizet sokszor keveset, jól ment, belekerültem többször is a "flow"-ba, aztán láttam azt is, hogy meglehet 2 óra alatt, csak a végét kell kicsit meghúzni. Így is tettem, az utolsó 3 kilométerem így nézett ki: 5:13, 5:14, 4:58. 20k után futni egy 5 perc alatti ezret, ez csak azt jelentheti, hogy tényleg igaz a mondás, miszerint "ha elfárad a lábad, fuss a szíveddel." Emelkedőn előzni az utolsó kilométereken pedig piszok jó érzés...

Aztán jött a befutó, széles vigyor az arcomon, igen, megcsináltam! A hivatalos eredményem 1:58:59 lett, ez 4 perccel elmarad a PB-től, de nagyon-nagyon örülök neki.

Ez a futás több szempontól is mérföldkő: egyrészt ez egy év miatt, másrészt pedig azért, mert úgy sikerült 2 óra alatt futni, hogy két hónapja alappulzuson edzek, szinte nem résztávoztam, alig futottam tempót  és mégis, versenyre összejöttek a 6 perc alatti ezrek! Boldog vagyok és heti egy tempósabb futást beiktatva folytatni fogom a PK-t, mert lehet, hogy csinálni unalmas és utálatos, de megvan az eredménye!

"Quitters don't run. Runners don't quit."

Ámen.

A bejegyzés trackback címe:

https://rabbitshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr284595856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2012.06.19. 11:07:46

Tiszteletem, hogy van a PK-hoz türelmed. Nekem nem ment! Gratulálok a csodás versenyedhez. A mexikói érmek meg annyira szépségesek, hogy érdemes miattuk futni!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.19. 12:58:20

@Domesticdragon: Köszönöm:) A PFZ vádli festés miatt hitték rólam a brazilok azt, hogy mexikói vagyok:))

Cs.Csilla 2012.06.19. 15:36:19

Gratula!!!!

Én is próbáltam már pulzus kontrollal futni, de tök eredménytelenül. Mármint abból a szempontból eredménytelenül, hogy nincs hozzá türelmem. Szóval minden elismerésem, hogy Neked meg van! Igaz olvasom, hogy kínlódsz közben itt meg ott, de mégis csinálod!

Az érmek tényleg nagyon szépek!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.19. 16:37:35

@egyensúlyban: @Cs.Csilla: köszönöm :) A PK utálatos, de ezek szerint működik, mert "gyorsító" edzések nélkül is így mentek az 5:40 körüli ezrek:) Mondjuk pulzusmérő nélkül futottam a versenyen, mert az öv egyébként frusztrál, ha tudom, hogy rajtam van, tuti felmegy a pulzusom :)

Cs.Csilla 2012.06.19. 16:59:13

@szancsurrr: Lehet, hogy a végén még megerőszakolom magam, mert ugye hasznosnak hasznos és nem csak a tempó szempontjából, hanem az ember lányának a szervezetének a szempontjából.

Na a versenyeken (azon a kettőn eddig) én is pulusmérő nélkül futottam eddig, hasonló okból. :-)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.19. 18:25:01

@Cs.Csilla: Azt szoktam mondani, hogy ugye nem azért futunk, hogy szétfussuk magunkat, hanem hogy egészségesek és -nők esetében- szépek legyünk:) Nem tudom, szoktál e hosszúkat futni, de azokat érdemes lenne alappulzuson megpróbálnod, vagyis LSD-zni (long slow distance)..

Cs.Csilla 2012.06.20. 11:28:27

@szancsurrr:
Ebben teljesen egyet értünk, hogy azért futunk, hogy jól essen és hogy egészségesek legyünk, maradjunk! :-)

Hosszúkat szoktam futni (LSD-zni :)) és azokat a nagy meleg beköszöntéig elég jó átlagpulzuson (70-80% között) tudtam futni. Na ezt kell most átültetnem majd a meleg időre.

Tegnap este újratöltöttem a pulzuskontrollos edzést és úgy mentem már :o) (edzesonline.hu/edzes/961181)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.20. 13:03:23

@Cs.Csilla: nem látom ezt a linket. Nagy melegben valószínűleg lassabban kell majd futod, de szerintem +5 bpm-et megengedhetsz magadnak a hideg pulzushoz képest. Aztán ha megszokod a meleget jobb lesz.

Cs.Csilla 2012.06.20. 13:22:00

@szancsurrr:
de mééééééééééééér...... :( ?!?!?!?!?!? :-D

A lényeg a lényeg, hogy tegnap este 33°C-ban (19:14-es indulással) 155 átlagpulzussal (ez nekem 78%) bírtam szaladni (161 lett a max. és ezt próbálom 160 on/alatt tartani) és ugyan a csigák szemlobogtatva húztak el mellettem (6:53 átlagtempó, 7,62 km-en), baromi büszke voltam magamra :-D, a pulzusom miatt...

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.20. 13:38:53

@Cs.Csilla: A pk pont azért nehéz, mert csigatempónak érzed, én is utálom ezt a részét, de félre kell tenni az egót és csinálni, mert versenyen meg jönnek a 6 perc alatti ezrek :)) Ez a pulzus ilyen melegben szerintem teljesen rendben van, ügyes vagy :)

Cs.Csilla 2012.06.20. 13:51:23

@szancsurrr:
Igazából a csigatempó tegnap még jó is volt, mert sztem, ha gyorsabban mentem volna, akkor csak levegőkapkodás meg oldalszúrás lett volna a vége.
Csak tudod, én olyan vagyok, hogy amíg nem "látom" egy hozzám hasonló, földi halandón, hogy x módszer működik, addig én próbálok benne hinni, csak nem mindig sikerült elég sokáig hinni, hogy lássam az eredményét.

De most Nálad "láttam" és így már tényleg-tényleg el bírom hinni. :-D

Tudom ez egy elég vacak tulajnonság, na de ha eccer nekem ilyen (is) jutott.... :-D

Hűűű, ez a dícséret most jól esett, ma este folytatom a PöKö edzést LELKESEN! :-D

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.20. 15:25:43

@Cs.Csilla: ez a beszéééd!!!!! Hajráááá!!!!:))

2012.06.20. 21:15:02

@Cs.Csilla: @szancsurrr: Én Ancsúrt is szerteszéjjel szekáltam amikor a vállalt pulzustartomány szerinti edzését ellazáskodta, és túlfutotta.
Azóta írt pár posztot, hogy mégis jó ez Neki :)

Ha szeretnéd, Téged is beveszlek a virtuális-rabszolgák közé, s piszkállak ahogy kell! :D

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.20. 23:52:05

@saaby.: Szabi, szerintem épp elég ha nekem osztod az észt, másokat kímélj meg ettől...:)))

Cs.Csilla 2012.06.21. 05:46:28

@saaby.: Egy próbát megér a dolog, max. ha nem bírom, majd rabszolgalázadást szítok. Max. levered..... a poharat az asztalról...... ;-)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.21. 13:08:35

@Cs.Csilla: jaj neee, Csilla, nem tudod, mire vállalkoztál :))))))

Cs.Csilla 2012.06.21. 15:41:14

Hát majd jól megtudom! :-D

Egyenlőre baromira örülök magamnak, mert tegnap szaladtam 6.6k-t 153 átlaggal (76%), 32°C-ban. :-D

2012.06.21. 16:28:40

@szancsurrr:
Nem beszólni ott a hajófenéken! Evezni! Húúúúzd meg! Húúúúúzd meg! :D

2012.06.21. 16:33:43

@Cs.Csilla: Ez nagyon szép eredmény! Csak így tovább!
Nagy melegben egyet el ne felejts: folyadék, folyadék, folyadék!
S ha a sok víz után szomjas maradsz valószínűleg nátriumot is kell pótolnod, izó vagy ami egyszerűbb egy csipetnyi só!

Cs.Csilla 2012.06.21. 16:43:50

@saaby.:
Köszönöm! (nem is olyan rossz ez a rabszolgasors.... ;-) )
Víz mindig van nálam kulacsban, a hosszúak útvonalát is úgy tervezem, hogy a kulacsomat újra tudjam tölteni. Hazaérkezés után szoktam izót inni, télen volt, hogy ízt vittem nem vizet, de nem volt az igazi. Egyenlőre a víz a bejövős futás közben.
Meg azért érdekesen néznék ki, ha az izót magamra locsolnám.... :-D
Így is tele volt a hasam muslincahullákkal tegnap mire hazaértem, pedig csak izzadtam, meg vízzel locsolkodtam.

Köszi a tanácsokat! :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.21. 17:10:05

@Cs.Csilla: ügyes vagy! épp most csinálok egy pulzus-tempó összehasonlító táblázatot, fel rakom majd ide, motivációs céllal :)

2012.06.21. 20:37:51

@szancsurrr: Betyármód kíváncsi vagyok! :)
Ha találunk összefüggést a számok tengerében az sok szempontól túlmutat az elméleteken, lehet együtt avatjuk fel Mr.Hadd első szobrát... :D

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.06.21. 23:50:04

@saaby.: Összeírtam, de nem találom egyáltalán motiválónak...:( Másfél hónap kevés... Júni végén újra megnézem, ha érdemes, akkor felrakom, de egyelőre semmi....

2012.06.22. 22:57:43

@szancsurrr: No, majd meghamisítjuk az adatokat, s mindenkit elképesztünk a BPM-alapú futás szenzációs eredményeivel!
Pl. majd megírjuk, hogy megnyertem a londoni olimpián a maratont, az 10.000m-t, és a 110m gátfutást is! :D

cindbl 2012.07.01. 23:07:14

@Cs.Csilla: tenyleg mukodik... mondjuk en most egy honapja vadli serulessel kuzdok, de elott tenyleg jo volt.

en 140-es pulzust tartok (hiaba, oreg vagyok :)), ahhoz tartozott eleinte kb 7:30-8 perc / km.
most 6:40 korul van.
süti beállítások módosítása