Nyúlcipő

Nyúlcipő

Ételbevágó kérdés

2011. november 07. - szancsurrr

Tiltott? Tűrt? Támogatott?
Már megint akkora káosz van a fejemben. Szokás szerint. A hazamenetel közeledtével egyenes arányban kattanok meg egyre jobban, mert ugye a maraton óta tudjuk, hogy mindig a vége a legnehezebb. A hét futás szempontjából nem érdemel túl sok említést. 57k-t futottam, bár a maiba sajnos a tegnapra már meggyógyultnak tűnő, de mára újult erővel támadó izomfájdalom miatt bele kellett sétálnom, amin természetesen jól felhúztam magam, természetesen teljesen feleslegesen. Áhh, hagyjuk is... Holnap pihinap, hála az Égnek....

Jöjjön inkább a legételbevágóbb kérdés: miért nem fogytam a maraton óta egy huncut grammot sem? Az a terv, hogy december elejére 60 kiló alá megyek, mert az jó lesz nekem, illetve az ízületeimnek. Minél kevesebb súlyt kell cipelniük, annál vidámabbak lesznek, nemde? Nem mérem magam csak kb. 3-4 hetente, szóval a héten láttam a szomorú igazságot. Ugyan annyi vagyok mint egy hónapja. De hogy lehetséges ez? Heti 10-15k-vel többet futok, mint a maratoni felkészülés alatt. Itt a nyár, dög meleg van, többet izzadok. Megiszok napi minimum 2liter vizet. Jobban odafigyelek arra, hogy mit és mennyit eszek. Eddig abban a hitben éltem, hogy egy kiegyensúlyozott, 'kicsivel több CH mint protein, nagyon kevés zsír' alapú étrenden vagyok. Vagy mégse? Soha, de soha nem számolgattam kalóriákat, de tegnap, pusztán kíváncsiságból, összeírtam mit és mennyit ettem. Hát nagyon durva! Tegnap összesen 1300 kalóriának megfelelő táplálékot vittem be a szervezetbe, ami borzasztóan kevés. Tök átlag nap volt, nem ettem kevesebbet mint máskor, persze ha pl. az adott napon eszek rizst/szóját vagy halat akkor kicsit többre jön ki, de akkor is bőven 2000 kcal alatt vagyok. Na álljunkmegegyszóratanárúr! Ezt magyarázza meg nekem valaki. (Az átlag nőknek egyébként napi 2000 kcalt javasolnak. Na de én mennyit sportolok már?!) Szóval a probléma a következő: bevittem 1300 kcal-t. A tegnapi 7k-s futással elégettem kb. 500 kcal-t. Marad 800 kcal. A BMR-em (Basic Metabolic Rate, azaz alap anyagcsere, vagyis az az energiamennyiség ami az alapvető életfunkciók ellátásához szükséges, teljes nyugalmi állapotban.) az internet szerint 1430 kcal. Szóval ezt kivonom a 800-ból és marad - (mínusz(!) 630!!! Ha ez így megy egy hónapja, akkor hogy lehet, hogy még életben vagyok?! És hogy lehet, hogy van energiám egyre jobb időket futni??? És hogy lehet, hogy nem fogytam??? Mert azért lenne még honnan. (Bár cicim már semmi nincs, az oldalháj még azért befigyel, hát hol itt az igazság kéremszépen?!) Nem értem, nem értem, nem értem. De valami nem stimmel, az tuti.

Azt sem lehet mondani, hogy a szervezetem adaptálódott a futáshoz, mert cross-trainingként ott a vízilabda meg a bicaj.

Olvastam egy cikket egy nőről, aki elkezdett a maratonra készülni és mellette nagyon alacsony kalóriabevitellel diétázott és elkezdett HÍZNI. Durva. Lehet, hogy nekem is ez van? Na tessék, még a végén hipochonder is leszek. Szóval itt van:
http://www.tesztoszteron.hu/emagazin_07_174_Arthat_a_nagy_kaloria_deficit.php

Verdicht: nehéz így egyedül nyomatni. Egyrészt nem cseszeget senki, hogy hajrá, megy ez gyorsabban is, másrészt meg amikor ilyen fura dolgok történnek, akkor itt állok tök tanácstalanul...

Hmm... Visszaolvastam és pont úgy hangzok mint egy megszállott...:) Ettől függetlenül, ha valakinek van valami ötlete, az ne kíméljen!

A bejegyzés trackback címe:

https://rabbitshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr573442340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabi 2011.11.07. 00:47:00

Ancsur, azert azt is vedd am figyelembe hogy az izom tobbet nyom.. Ha meg kevesebbet viszel be raktarozni fogsz. Ja es sokszor a centik valtoznak nem a suly. A kajanaplo jo otlet!:)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.07. 00:47:00

@Bozót: számomra is meglepő volt, hogy ilyen keveset eszek, mert sose számoltam kalóriákat. Most írok egy heti kajanaplót, abból talán több minden kiderül... Futni amúgy nem a fogyás miatt kezdtem el, inkább olyan "kellemes mellékhatásként" jelentkezett az elején, de persze a női büszkeségen beleszólt, hogy ha már ennyi energiát rakok bele, akkor legyek már jó nő:)

Bozót 2011.11.07. 00:47:00

Én ki sem merem számolni....talán 3000 is lehet amit megzabálok és sok olyan nap van amikor csak a napi átlag fizikai terhelés (némi gyaloglás, állatok körüli munka, házimunka) van, semmi más.

Szoktam irirgykedni a megszállottakra, de végülis ennek is meg van az előny ha az ember képtelen megszállottá válni :) Például nem parázok a bikiniképtelen hasamon (túl sokat, legalábbis:P

Remélem, rátalálsz a megoldásra! Nőknél a testzsírszázalékot érdemesebb figyelni mint a súlyt, csak ugye kevés a megbízható mérőeszköz .....

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.07. 00:47:00

@ Macskacicó: nem centizem, de a gatyáim bővebbnek tűnnek... De akkor is fura ez. Minden esetre megírom a hajónaplót...

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.07. 00:47:00

ok, akkor a héten megírom. Kíváncsi vagyok, mert ez a kcal bevitel nagyon kevésnek tűnik nekem, de hátha csak pont egy ilyen napot fogtam ki...

Macskacicó 2011.11.07. 00:47:00

Ja igen,meg egy dolog. Centire se fogysz amugy? Mert ha zsir le, izom fel, akkor viszont vekonyodsz folyamatosan, nem kell buzergalni a dietad. Ha nem merted eddig magad centivel (mondjuk miert tetted volna), akkor a gatyakrol meselj, nem lognak-e jobban oktober eleje ota.

Edó 2011.11.07. 00:47:00

Én is azt mondom,hogy írj egy 1 hetes kaja naplót és abból akár én is megtudom neked írni,hogy mit,mikor lehet enni...mondjuk biztos az is számít,hogy másképpen étkezel,mint itthon.Pusza!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.07. 00:47:00

Az futós kalóriát az interneten számoltam
ki, szóval lehet, hogy tényleg sok, mert órám még nincs, de a Jézuskától azt kértem:) Nyilván az is számít, hogy milyen tempóban fut az ember... 63-65 kiló között vagyok, 165 centi, szóval egyáltalán nem vagyok gebe, de nem is ez a cél. Júniusban kezdtem futni, azóta elég durván nyomom, félmarcsi, októberben megvolt a maraton, dec 4-én ujjab félmaraton, szóval nagyon sok zsír izommá vált, talán ezért is állt meg a fogyás, mert ugye minél kevesebb a felesleg annál nehezebb leadni. Kipróbálom a töltekezést, aztán meglátjuk... Ha nem segít, akkor valóban le kell szoknom a fénnyel táplálkozásról, hehe:)

Macskacicó 2011.11.07. 00:47:00

:) nalam mar irtam rola, meg egy dolog. Ird egy darabig h miket eszel, es nezzuk meg ugy h mennyire jon ki az a kaloria, es mikbol all ossze, ne ijedj meg egyetlen naptol. Hany kilo vagy most? (Visszaolvasok majd ha lesz idom) A 7km-re az 500 kcalt kicsit sokallom, nekem a pulzusmeros ora ugy h vegig zsiregeto tartomanyban futottam, a multkori 8,2 kilcsire 386 kaloriat ajanlott meg, ennek 45%-at zsirban (igaz, en 53 kilo vagyok).
Es igen, van ra eselyed h tartalekol a szervet, megprobalhatod kibillenteni egy par napos, esetleg egy hetes toltessel (tobb zsir vagy CH, es mindenfelekepp tobb kaloria), hogy azt higgye h na mostantol lesz kaja bovivel. Ha utana mozdul lefele a sulyod, akkor ez volt a gond.
(ja igen, nem vagyok dietetikus, annyit tudok en is csak amit osszeolvastam par konyvbol + netrol, szoval nem kell elhinni egy szavamat se:D)
süti beállítások módosítása