Nyúlcipő

Nyúlcipő

Hepifinis utáni kényszerpihenő

2011. december 07. - szancsurrr

ed-main.jpg

Bár a vasárnapi félmaraton igazi hepifinissel zárult, a verdicht mégis az, hogy agyatlan vagyok. Sikerült ugyanis alapvető hibákat elkövetnem a felkészülés alatt, aminek legszembetűnőbb eredménye az, hogy most kb. úgy mozgok, mint egy orosz félautomata mosógép centrifugálás közben. A bal csípőm K.O. A hibát-hibára halmozás nyilván az egyedül edzés káros mellékhatása, és hiába olvastam utána mindennek, hiába kaptam tanácsokat különböző blogokon, hiányzott az észheztérítő seggberúgás. Na, most aztán megtanultam, szokás szerint a saját hülyeségemből. 

Szóval, hogyan NE készülj versenyre?

Az edzéstervben nem véletlenül van pihenőnap. A pihenőnapok célja a regeneráció, avagy ahogy Rrróka fogalmazta meg nagyon találóan:

"A pihenőnap kihagyása többet is árt, mint ha edzést lóg el az ember. az edzéstervek a pihenőkre épülnek, a szervezetünkben lakó szakik ekkor erősítik meg a szerkezeti elemeket, ha nem hagyjuk őket dolgozni, meg kötni a betont, akkor szétreped az egész alap. :) "

Na igen. Éppen ezért hülye ötlet a hét közben kimaradt futásokat pihenőnapon pótolni (és ezt később nagy büszkén leírni a blogodba: "Múlt vasárnap ugye nem tudtam futni, szóval rendes kislány módjára hétfőn pótoltam és futottam le a vasárnapra előírt 13k-t.").

A fenti probléma egyenes következménye a túledzettség. A túledzettségek alapvetően két típusa van: szimpatikus (mégis, kinek?!) és paraszimpatikus, avagy basedovoid és addesonoid.

Tünetek, (X) ami nálam is jelentkezett:

Szimpatikaus idegrendszeri tünetek:

  • Szaporább nyugalmi szívritmus (emelkedett nyugalmi pulzusszám) (x, de ezt csak úgy érzésre mondom)
  • Emelkedett nyugalmi vérnyomás (ezt nem tudom, de meglehet, hogy a 80/60-a felment egész 120/80-ra :)
  • Csökkent maximális teljesítmény (X)
  • Csökkent sportteljesítmény (X)
  • Csökkent maximális vér-tejsav koncentráció
  • Lassult regenerációs képesség (X)
  • Testtömegcsökkenés (ez persze kimaradt. Nincs igazság...)
  • Étvágycsökkenés (talán egy kicsi)
  • Csökkent edzésmotiváció (X)
  • Fokozott ingerlékenység, depresszió (PMS-re nem visszavezethető fokozott ingerlékenységet tapasztaltam. Illetve tapasztaltak mások. Ezúton is bocsánat:)
  • Fokozott sérülékenység (Nem múló izomfájdalom. A verseny előtt 4 nappal csípőbesokallás.)
  • Gyengült fertőzésekkel szembeni immunvédelem

Paraszimpatikaus idegrendszeri tünetek:

  • Csökkent nyugalmi pulzusszám
  • Erőkifejtés után gyorsabb pulzusszámcsökkenés
  • Csökkent sportteljesítmény
  • Csökkent vér-tejsavszint szubmaximális ill. maximális terhelés alatt
  • Fásultság, érzelmek kinyilvánításának hiánya

Szóval nem kell hozzá agysebész diploma, sikerült szimpatikusan túledzeni magam. Úgyhogy most a héten szigorúan kényszerpihenek. Tulajdonképp "jó', hogy ennyire fáj a csípőm, mert így könnyebb kibírni, hogy ne menjek el futni. Ma viszont elmegyek egy kicsit úszni, az nem árthat, talán a csípőm is kicsit lelezul tőle.
És már csak 14-et kell aludni!!!!!! :)


 
 
 
 
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://rabbitshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr733445128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.12.17. 12:45:36

nem gondoltam volna, hogy ennyire találó lesz a "szétreped az egész alap" kifejezés. :(

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.12.17. 17:42:24

@rrroka: hát én sem:( az agyatlan pörgés következménye. Mondjuk nem bántam volna, ha ezt valami kevésbé durva sérülésen át tanítja meg velem ezt a Futókarma.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.12.18. 14:06:53

@borboleta: nem hagytál rá időt, hogy valami puhább figyelmeztetést adjon. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.12.18. 14:11:12

@rrroka: ha most azt írom, hogy kapja be, akkor az újabb rossz pontnak számít?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.12.18. 15:27:00

@borboleta: nem tudom, szerintem nincs olyan, hogy futókarma, ebben nagyon is a saját sorsunk kovácsai vagyunk. :) abban viszont biztos vagyok, hogy autókarma van, és egyfolytában engem szivat, vmi gépromboló lehettem előző életemben. :)
süti beállítások módosítása