Nyúlcipő

Nyúlcipő

PK-PB, összecucc, utolsó hetek, mehetek?

2012. július 09. - szancsurrr

IMG_020res0_1.jpgKissé szét vagyok szórva, a szokásosnál is jobban, például még egy összefüggő címet sem sikerült összehozni.

Vagy mégis? És még rímel is?! 

Tudom, hogy ez a szétcsúszás azért van, mert tegnap szinte mindenem összepakoltam két bőröndbe, amit egy kedves itt élő barátnőm visz haza nekem pénteken, szóval leszedtem az érmeket, rajtszámokat, hűtőmágneseket, bepakoltam a könyveket és a nyári ruhákat, vagyis szinte minden ruhámat, szóval most több futócucc van a szekrényemben, mint normál ruha. (Mindezt azért kellett, mert bár idefele 2x23 kilóval jöhettem, visszafele meg csak egyet vihetek, köszönöm neked KLM, végül is ez tök logikus, nem?)

Szóval így lesz a tuti, hogy a fél életem nélkülem,

hazaköltözik pénteken.             

(Ez is rímel. Ez is tök véletlen. De tényleg.)

Nekem a költözés mindig érzelmi viharokat okoz, annak ellenére, hogy annyit költöztem már eddig, mint egy cirkuszos és egy sátras cigány együttvéve, de mégis...

Na, de most még nem picsogok, inkább írok kicsi PK ápdét, mert arról már jó rég esett szó, mondjuk nem is igazán volt mit írni róla, na de most!!!

Klasszikus értelemben vett PB-t (vagyis amikor nem a Törős Övvel, hanem Garmin Gizivel versenyzek) április óra nem futottam, de PK-PB-ből a héten volt kettő is, úgy néz ki, kezd belém szeretni Hadd bácsi, vagy mi. A PK-hoz valóban idő és türelem kell, de ha egyszer beindul a biznic, akkor öröm és bódottá!

Én az első PK edzést május 6-án futottam: 18k, avg HR: 150, avg: 7:43. Azaz majdnem 8 perces ezrek. Acélos! Aztán köbö egész májusban ez volt a tempó, a pulzus meg néha még magasabb, főleg hosszúknál, elegem is lett párszor, volt is hiszti bőven. Aztán júniusban jöttek szép lassan a 7 perc alatti ezrek, 152-155 körüli pulzussal, kevesebb hisztivel. Aztán itt is vagyunk, július. A múlt héten szinte minden rövid (9-10-12k) futásom 150 alatti pulzussal, és 7 perc alatti tempóval sikerült! És erre a PK időszámítás óta nem volt példa, pl. kedden 9k 6:33 146-os átlag pulzussal. Nem tudom, futóviszonylatban ez mennyire számít alacsonynak, de magamhoz képest ez hiperszuper, de hát amúgy sem másokhoz, hanem magamhoz kell mérni magam nem? De! A hosszabb futások furán mentek, mert az volt, hogy az elején kb.10-12k-ig szép alacsony volt, aztán ugyan olyan tempó mellett elkezdett emelkedni és lassítani kellett. És akkor végre vissza a jelenbe.

Ma 30 kilométert futottam. És megint szerelmes voltam közben, mert elkapott a flow (vagy én kaptam el?) és olyankor minden tökéletes, pont mint amikor szerelmes vagy és viszont szeretnek. Csak ehhez tudom hasonlítani ezt az érzést. Ezen kívül tiszta, napos idő, 23 fok, dudáló kamionosok, üvöltöző motorosok, szóval a szokásos. (Mondjuk A Tökéletes Futásomba kissé belerondított az, hogy 16k-nál rám jött a mehetnék, köszönöm Istenem, hogy pont az utamba építetted azt a benzinkutat!:) A lényeg: 30k 6:52-es ezrekkel és 147-es átlag pulzussal.

Vagyis két hónap alatt egy percet gyorsultam és sokkal lassabban ver a kicsiszívem, ráadásul ilyen hosszú távon is. Hát szerintem ez tök király! Most nézem, hogy ezzel a maival héten 70 kilométert toltam le. Ez nagyon sok, meg is ijedtem kicsit...:)

Kedves Mindenki, aki PK-zik és nehezen viseli, vagy még nem PK-zik, mert nem tudja érdemes e! Kitartás, és igen, érdemes!!! Nekem is 2 hónapba telt (jó, mondjuk 2 évnek tűnt), hogy végre lássam az eredményt. Arról nem is beszélve, hogy ezt a mai viszonylag hosszú távot is tök szépen, egyenletes tempóban futottam, nem volt holtpont és egyáltalán nem borultam meg se közben, sem utána.

Fél liter víz, fél liter izó, némi placebo-cukor, két láb, egy szív. Ennyi kell a boldogsághoz!

(Szeretnék színes-szagos grafikonokat csinálni a péká eredményekből, tegnap el is kezdtem, de tök hülye vagyok hozzá. Valaki tud ebben segíteni?)

A bejegyzés trackback címe:

https://rabbitshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr304637005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cs.Csilla 2012.07.09. 13:06:03

Ez nagyon hiper-szuper jóóóóóóóóó!!!!!!!

Grafikonban nem tok segítni... :(

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.09. 13:24:24

@Cs.Csilla: Köszönöm és is nagyon örülök neki!! Neked is kitartás, látod megéri:)

Cs.Csilla 2012.07.09. 14:15:55

Kitartás az van, főleg, hogy az elmúlt 2 hétben 2x futottam csak, azok is próbafutások voltak ultra-giga lassan, mert valószínű kicsit túlterheltem az achillesem.
Tegnap volt a 2. (edzesonline.hu/blog/9844/cs_csilla), a lábam tökre jól van, avgHR 152 volt, a lábam miatt is "erőltetni" fogom a lassú tempót, nem csak a PK miatt.

Szóval dupla kontroll! :D

cindbl 2012.07.09. 16:47:24

en kihagytam egy honapot vadliserules miatt, es most megint az elejetol kell kezdenem (szo szerint...)

de te ugyes vagy, ezek nagyon jo eredmenyek.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.09. 22:17:19

@cindbl: ohh, basszus:( Sajnálom, de szerintem pár lassabb futás után vissza fogsz kerülni arra a szintre, ahol abba hagytad.

cindbl 2012.07.10. 00:56:50

remelem en is, de addig meg valoszinuleg egy cipocsere is lesz, pedig vomeromban csak 500km van. megis ugy nez ki, hogy 3 havonta meghuzom az achillesemet meg a vadlimat :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.10. 02:44:34

@cindbl: Inkább fuss Asics-ban. Vagy Mizuno-ban :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.10. 07:42:44

hú egy jó hosszúfutás... ma mondjuk lehűlt az idő, előbb még esett is, de ma meg sokáig meló. még azt is ki merem jelenteni, hogy 30 km nem menne most. kezdeni kell vmit a futóéletemmel...

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.10. 12:56:12

@rrroka: Hááát... Szerintem egy kicsit el vagy lustulva...:) De ne aggódj, míg mások az én koromban kettő helyett esznek, én kettő helyett futok:)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.10. 13:01:10

@cindbl: Egyébként pedig ez nem feltétlenül a cipő hibája. Lehet, a futóstílusodon kell javítani, én is azon dolgozok már hónapok óta, több-kevesebb sikerrel...

Cs.Csilla 2012.07.10. 13:09:27

@rrroka: na azért hűlhetne még egy kicsit.... mondjuk úgy 25-26 °C-ig, ami állandósulhatna az év 365 napjára... :-D

Az újratervezéshez sok sikert! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.10. 15:22:23

@szancsurrr: ez egy öngerjesztő folyamat: keveset futottam, kijöttem a formából, nem ment, ezért nem volt kedvem futni, amitől még jobban kijöttem a formából... azért az az UB egyéni beszámoló amit linkeltem, az most kicsit motivál. :)

@Cs.Csilla: igen, kicsit hamar örültem a "lehűlésnek", amikor 39 fok helyett csak 30 van. :D

Cs.Csilla 2012.07.10. 16:09:26

@rrroka: az az UB egyéni beszámoló, állati jó! :)

Na jó persze, ennek a 9 fok lehülésnek is nagyon örülök, a 30-hoz már egészen elkezdtem hozzászokni, mert a lakásban már ez állandósult az elmúlt hetekben. De nekem az a hőfok a barátom, amit már írtam! :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.10. 22:08:29

@rrroka: Azt a beszámolót én is olvastam, a legjobb!!!!

pannonfunk 2012.07.11. 08:58:18

jaja, kell 1-2 hónap, amíg kijön a pulzuskontrolos futás eredménye. Én mindig lusta vagyok felcsatolni a pulzusmérőt, úgyhogy nálam ez úgy megy, hogy kényelmesen futok, sokat. Csinálom 1-2 hónapig, havi 280-340 km, aztán utána lehet gyorsító edzéseket hozni, és akkor iszonyat PB-ket futok. Ez lesz most összel is, már alig várom, hogy lemenjen a Budapest maraton, aztán lehet LSD-zni karácsonyig :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.11. 12:59:35

@pannonfunk: Én is pont ezt csinálom, csak nem futok havonta ennyit. A pulzus csökkenés pedig végre visszajelzés és motiváció, mivel "igazi" pb-t 1000 éve nem futottam, de majd a nájki felesen aztán meg a Budapest Maratonon:)Egyébként most már én is beleveszek heti egy résztávot, tempót, hillt a maratonig. Viva LSD!

pannonfunk 2012.07.11. 14:27:56

@szancsurrr: Arra készülj fel, hogy ha megint 34 fok lesz a Nike félmaratonon, akkor nem fogsz PB-t futni :) Én el sem indulok, majd jövő tavasszal Vivicittán hozok egy PB-t. Cserébe viszont ott leszek, és szurkolok :) Még úgysem voltam félmaratonon szurkolni.

Maratonra mik a terveid? Nekem a titkos álmom most a 4 órán belüli, futottam pár hete 32-t 5'43"-as átlagtempóban, úgy, hogy előző nap meg rákövetkező nap is futottam 2 órán belüli félmaratont. Aztán az UB-n is közbeszólt az időjárás, közelében nem voltam a 6 perces átlagtempónak, de a nálam jobbak is alig...

pannonfunk 2012.07.11. 14:29:48

@szancsurrr: Amúgy a heti 1 résztáv vagy ilyesmi most nagyon meg fogja mutatni PK edzések értelmét. Majd meglátod :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.11. 14:49:03

@pannonfunk: Maratonra szeretném én is a 4 óra körülit. 3 hete futottam 2 órán belüli félmaratont versenyen úgy, hogy ugye hónapokig csak alappulzuson toltam. Nekem a 30k jó lassú volt a PK miatt, de azért egy verseny más, ott pörög az ember:) Ha meleg lesz nem a nájki lesz a PB, hanem a Balcsi félmarcsi novemberben, arról a versenyről amúgy is azt hallottam, hogy mindenki ott fut PB-t:) Igen, az UB brutál lehetett, ez úton is grat neked és a csapatnak!

cindbl 2012.07.11. 17:49:15

@szancsurrr: meselj, mit csinaljak. kmolyan :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.12. 01:42:08

@cindbl: Nem tudom, mert nem láttalak még futni:) Én tudom magamról, hogy miért futok rosszul: 1. túl nagyokat lépek (90 helyett 81-82 a lépésszámom/perc/egyik láb). Ezért kellene nekem néha 180 bmp-s zenére futnom, hogy szedjem a lábam és lépjek apróbbakat, mert "gazdaságtalan" ilyen nagy lépésekkel futni 2. Csípőből kiforgatom a lábam, vagyis X-térddel futok, vagyis nem emelem eléggé a térdem. Ezért szoktam magas térdemeléssel bemelegíteni. Ezekre jöttem rá, de gyanítom, hogy ha egy hozzáértő megnézne, tuti mondana még egy csomó dolgot amin lehetne javítani. Szóval most ezekre próbálok tudatosan odafigyelni, ami hosszú távon kicsit fárasztó, remélem egy idő után berögzül. Szóval így látatlanban nem tudok neked segíteni. Nézd magad futás közben a kirakatüvegben (én is ezt szoktam, az emberek meg azt hiszik, hogy egy hülye picsa vagyok, aki sportolás közben is gyönyörködik magában, hehe), vagy vedd fel videóra ahogy futsz, abból kiderülhet egy s más.

pannonfunk 2012.07.12. 18:31:03

@szancsurrr: Hát a hosszúlépés/rövidlépés kérdésben nem tudom, hogy mennyire van igazad, nekem a 180-as lépésszám azért elég brutálnak tűnik.

2012.07.12. 19:24:02

@szancsurrr: @pannonfunk: Ja, nehéz kérdés... én a vice házmesterre szavazok!

cindbl 2012.07.12. 19:39:46

@szancsurrr: nekem az atlag lepesszamom 78-79 :) nem is nagyon tudom emelni, de majd probalok figyelni legalabb erre :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.13. 01:11:56

@pannonfunk: @saaby.: Én mindenhol azt olvastam, hogy a 180/90 az ideális, főleg rövid lábúaknak, én meg az vagyok. Nekem is brutálnak tűnik, én már egy 85 körülivel boldog lennék. Szerintem mindegy, hogy hosszú vagy rövid, a lényeg, hogy rosé-ból legyen!:)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.13. 02:42:35

@cindbl:@Cs.Csilla:@saaby.: Ezt nézzétek!!! Én sem hiszem el, de ma ezt futottam:
15k avg:6:29 avg HR:139!! Azaz százharminckilenc!!! Ha ezt valaki két hónapja mondja, tuti körbe röhögöm:)) Annyira örülök, muszáj volt el újságolni:))) (És remélem, nem az órám/övem őrült meg :))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.13. 05:37:33

@saaby.: @szancsurrr: én is rozé viceházmestert kérek, ha lehet a Radó pincétől! :D
Hú az a 139-es pulzus marha jól hangzik. El is viszem elemcserére a pulzusmérő órát...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.13. 05:38:57

Ja és arövid lépés a rulez, ahogy chifutás is mondja! gazdaságos és gyors, nézzétek majd egyszer Lemúr Mikit, ő alapból ilyen csosszanós stílusban nyomja, azt milyen kevés edzéssel milyen jókat tol.

pannonfunk 2012.07.13. 06:19:49

@szancsurrr: Helyes, a rozáborok nem is érdemelnek mást, minthogy fröcsben végezzék :) A normális borokat meg megisszuk tisztán :)))

pannonfunk 2012.07.13. 06:21:10

@szancsurrr: Wow, az kemény! Na, erre kérjél egy ideális gyorsító edzéstervet, és ősszel learathatod a babérokat :)

Cs.Csilla 2012.07.13. 10:33:44

@szancsurrr: aztapiszkosmindenit! ez ultrabutálnagyonjó!

Ráadásul lassan indulsz is HAZA!!!!!! :)

nekem jelenleg olyan jól megy a PK edzés, hogy sehogysem, mert gyengélkedik/-dett a bal achillesem. pontosabban már javul, de még csak futogatok nagyon módjával... és szenvedek csendesen.....)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.13. 12:57:27

@Cs.Csilla: Jobbulást neked! Igen, már csak 24 nap és megyek haza:)))

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.13. 13:07:20

@pannonfunk: Szerintem heti 4 futi továbbra is alappulzusos és 1 gyorsító lesz. @rrroka: köszi, remélem tényleg ennyi volt én nem a pánton őrült meg:) Na, na, még a végén az én alacsony pulzusom fog motiválni?:)) Hajrá Rrróka!
Tényleg, szakmai kérdés mindenkihez: ha gyorsulni szeretnék milyen RT-ket fussak inkább? Többször rövidebbet (pl.8x400) vagy hosszabbakat (6x800, vagy 5x1k)? Vagy ezeket kombináljam?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.13. 13:09:24

@szancsurrr: kombináld! szerintem 400 alá nem kell menni, de az is lehet érdekes, én imádtam 100-150-200-t futni.
kíváncsi vagyok a pulzusra, menyire mentem ki a formából...

2012.07.13. 15:40:00

@szancsurrr: Szívből gratulálok, fasza csaj vagy!
@rrroka: Azt hiszem megtaláltad az örök-motiváltság titkát: néha jól nemfutsz és újra van hová fejlődni! :)
@Cs.Csilla: Azt az achillest látta dottore? Vigyázz rá, összesen kettő van belőle!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.13. 16:03:10

@Cs.Csilla: igen azt én is akartam mondani, hogy ha fáj, akkor első körben közös tudat körbekérdezése, azt ha a sportkrém-pihenés-diclac kombó sem segít akkor dokihoz kell menni, bár az én háziorvosom furán nézne ha odamennék, hogy fáj a lábam.

Cs.Csilla 2012.07.13. 16:05:43

@saaby.: dottore nem látta, de hallott róla :) igazából a szenvedésem, az lelki eredetű.... a lábamban már csak időnként vannak kóbor feszülések vagy mik.... de már csinálok mindenféle gyakorlatokat, amivel erősíteni bírom.
Na jah, tudom csak 2 (bal)lábam van és mind2ben csak egy-egy achilles van.

Cs.Csilla 2012.07.13. 16:09:27

@rrroka: na látom jó félreérhető volt amit írtam, csak már nem bírtam kijavítani. :)

Szóval szerencsére csak 2 napig fájt, ez volt 3 hete, azóta volt 3 próba futáska. A szenvedésem abból adódik, kényszerpihennem kell, illetve úszással igyekszem vígasztalódni.

Cs.Csilla 2012.07.13. 16:10:59

@rrroka: jah, meg kenem aktívan hideg lóbalzsammal, úgy tűnik tetszik a lábnak.

pannonfunk 2012.07.13. 16:31:25

@rrroka: @Cs.Csilla: Lóbalzsam jó, főleg a lóbalzsam forte, abban van metil-szalicilát, diclac rossz. És főleg nem kombináljuk a kettőt, a Cataflamra (hatóanyaga 25 mg diklofenák) is rá van írva, hogy nem szedhető együtt szalicilát-alapú más láz és fájdalomcsillapítókkal!

Cs.Csilla 2012.07.13. 16:49:14

@pannonfunk: Úgy is fogyóban a balzsam, a következő adag akkor ilyen forte lesz.
Gyógybogyó szedésére és gyógyszeres kencék használatára nehezen vagyok rávehető. Inkább csak rásegítek gyógyizékkel és kivárok.

pannonfunk 2012.07.13. 21:31:21

@Cs.Csilla: A fortéban télizöld kivonat van, ami metil-szalicilátot tartalmaz. A metil-szalicilát gyulladás és lázcsillapító, ebből fejlesztették tovább az aszpirint (acetil-szalicilsav). Csak úgy mondom, hogy hasonló gyógyszernek tekinthető, mind kémiai szempontból, mint hatásmechanizmusát tekintve, mint az aszpirin. Túladagolása, akárcsak a láz és fájdalomcsillapítók túladagolása extrém esetben akár halált is okozhat. Nem tudom, hány tégely lóbalzsab fortét (Ben-gayt, Perskindolt) magadrakensz, belehalhatsz. Volt Amerikában egy kislány, egész testét bekente tetőtől talpig és nem élte túl. De ugyanez a helyzet, ha beveszel 2-3 vagy nemtudommennyi levél (20-30 db) aszpirint. Természetesen kis menyiségben helyileg használva kiváló gyulladáscsökkentő, és teljesen veszélytelen, bár pl. a Perskindolra is rá van írva, hogy max. 3 hétig lehet folyamatosan használni, 3 hét után több napig szüneteltetni kell az alkalmazását.

Cs.Csilla 2012.07.14. 04:51:18

@pannonfunk: Hű, köszi az infókat! Asszem nem tervezem, hogy teljes alakosan kezeljem magam! :-D Csak módjával, ott ahol kell.
Kígyómérges kenőcsöt használtam már korábban, azzal is csínján kellett bánni (de hülyén néz ez ki leírva :-D).
De jól haladok, ma már a tornáztatás után+ jó adag jövés-menés, kutyaséta után és közben sem éreztem semmit!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.14. 05:39:20

@pannonfunk: nem is egyszerre gondoltam a két krémet, hanem úgy, hogy először sportkrém, ha nem segít akkor jöhet vmi gyógyszer, ami akár diclac is lehet. :) dejó az infó, meg is nézem van-e itthon lóbalzsamunk ha szükség lenne rá.

cindbl 2012.07.19. 08:06:15

@szancsurrr: ez mar rettenetesen kva jo :) latod, csak beerik a dolog nalad is ;)

cindbl 2012.07.19. 08:11:21

@szancsurrr: amugy a gyorsulasban is kovetheted haddot ha gondolod :)
200m az 5k-s versenytempoban, majd 200 meter 10-15 masodperccel lasabban (a 10-15mp 200m alatt ertendo,vagyis ezren 50-75mp kulonbseg a gyors es lassu kozott).

cindbl 2012.07.25. 00:58:11

@szancsurrr: koszi a tippet amugy, megneztem, hogy futok - szarul.

siman sarokra erkezos tipus vagyok, atlag lepesszamom 78-79.
neztem csi futasos cuccokat, megszereztem a konyvet, ha elhagyom a keleti misztikumot es csak a technikara koncentralok (mint pl a good form running), akkor kivalo. futottam mezitlab 4km-t tengerparton, a harmadik lepes utan mar talpkozepre erkeztem :) kb 7 perces ezreket mentem 143-as atlag hb-vel. szoval kezdek visszaterni az elozo szintemre ;)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.25. 21:28:12

@Cs.Csilla: Basszus, véletlenül kimoderáltam a kommented, rossz linkre kattintottam, ne haragudj... Lassan telnek, piszok lassan.. Lassan majd lesz egy bejegyzés is :)

Cs.Csilla 2012.07.26. 09:57:53

@szancsurrr: Még ilyet! ;)
Na igen, mindig az utolsó napok a leghosszabbak, még akkor is, ha igazából ugyanúgy 24 órából állank....

Várom(+ gondolom a többiek is)! :)
süti beállítások módosítása