Nyúlcipő

Nyúlcipő

Iron Man Brasil - inspiráció a köbön

2012. május 28. - szancsurrr

Most épp úgy fel vagyok pörögve, hogy nehéz összeszedni a gondolataimat, pedig ez az élmény ezerszeresen is megérdemli, hogy egy normális bejegyzést hozzak össze, szóval megpróbálom:)

Az én utam tavaly ilyenkor kezdődött, amikor is elmentem önkénteskedni az IM Brasil-ra, ami itt Floripában kerül megrendezésre. 8 órán keresztül ragasztgattam rajtszámot a bringákra és teljesen magával ragadott a pozitív hangulat, a légkör, az emberek, a sportolók. Annak ellenére, hogy épphogy csak nyökögtem valamit portugálul, sokakkal váltottam pár szót, de leginkább mosolyt :) Aztán másnap maga a verseny, az élmény nézőként is meghatározó volt nekem. Akkor és ott döntöttem el, hogy maratont fogok futni. És lőn!

Tavaly óta vártam az ideit, és végre eljött.

Idén is dolgoztam szombaton, rajtszámot, kék (bringa) és sárga (futás) zacskókat, féket, kormányt és pedált csekkoltam. Ez sokkal jobb volt, mint a tavalyi rajtszám ragasztgatás, mert többet lehetett kommunikálni a versenyzőkkel, amit idén már gond és különösebb nyökögés nélkül meg is tettem.

Egyszerűen leírhatatlan az egész esemény hangulata. Amikor összejön 3000 elhivatott, céltudatos, pozitívan gondolkozó, "mind over matter" vallású férfi és nő elég, akkor elég magas lesz a rezgésszám és egyszer csak azt veszed észre, hogy te is velük vibrálsz, és nézőként is elkap a gépszíj. Többé nem külső szemlélő vagy, hanem részt-vevő és részt-adó, amikor biztatod őket 70k bringa vagy fél maraton környékén. Ők pedig nagyon hálásak ezért, a legtöbben visszatapsolnak, megköszönik, sőt egyesek még táncra is perdülnek (lásd videót a végén), azok után, hogy letoltak 3,8k úszást, 180k bicajt és a maraton felét/negyedét. Egyébként a videón látható táncoló családnál ott ragadtam kb. másfél órát, vigyorogtam és elfelejtettem minden bajom és azt is, hogy mit nem szeretek ebben az országban. EZT például nagyon szeretem, hogy ilyenek:) Én is ilyen vagyok, amíg várakoztunk, hogy a bringások áthaladjanak, és én a kocsiból kihajolva tapsoltam meg szurkoltam, nem éreztem azt, hogy ezért bárki hülyének nézne, sőt, a többi autóban ülők sem bosszankodtak a dugó miatt, hanem szurkoltak ők is. Bezzeg otthon... Sok a savanyú ember, de megfogadtam, hogy ezek után én otthon sem fogom magam visszafogni, hazaviszek egy kis brazil szenvedélyt és őrületet, mert abból hiány van Magyarországon... Taps, pacsi, egy hajrá és a futók szinte új életre keltek. És én is! Megint azt érzem, hogy több lettem, energiát kaptam és adtam, hálás vagyok az Égnek, hogy újból átélhettem ezt! Pont, amikor kezdtem kicsit elkettyenni megint, mert kicsit úgy érzem, a PK óta visszafele fejlődök. Kitartok és jobb lesz, de ehhez is idő kell. A türelem a kulcs és a pozitív gondolatok, mert az vagy, amit gondolsz. Persze megkönnyeztem az első befutókat, és Motorzinhot és Arturékat is... :)

És valamit megint eldöntöttem. És meg is fogom csinálni, mert amit az IM alatt döntök el, az úgy is lesz. Eldöntöttem, hogy két év múlva én is Iron Man leszek. Jövőre pedig 70.3 (féltáv). Otthon veszek is egy bringát gyorsan, amíg van pénzem:) Úszni tudok, tekerni tudok, futni tudok, a többi meg fejben dől el és logisztika kérdése.

Képek az eseményről itt láthatók. 

És itt a videó a táncoló-szurkoló családról. Amúgy volt olyan futó, aki megtáncoltatta a nőket:)) Az egyik pasi meg kötelet dobott le, és azon húzta fel a futókat, hihetetlen jó fejek voltak és a futók többségének nagyon bejött, szinte mindenki hatalmas mosollyal futott tovább... :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rabbitshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr284551017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.29. 06:54:21

IM, az kemény! én a magam részéről soha. :) megvan a hangulata nyilván, de még mindig nem értem hogy lehet kilométereket úszni úgy, hogy még utána jön csak a java.
a köteles csávó hova húzta fel őket kötélen?

cindbl 2012.05.29. 11:49:17

en is mostanaban csak futok (annak ellenere, hogy regen sok minden mast is csinaltam).

futottam vasarnap futogepen (:)), amikor elment az aram. gondoltam amig varok, hogy visszajojjon, addig biciklizem kicsit (ceges gym, senki nincs olyankor).

tekertem kb 10 percet, mondjuk 3-4 km-t, azota faj a combom :) keresztedzes, mi? :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.05.29. 12:57:47

@rrroka: igen:))) Többet szerettem volna videózni, csak betelt a kártya... 8 gigát elfotóztam pár óra alatt :DD

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.05.29. 13:03:04

@cindbl: egyelőre én is csak futok, mondjuk egyszer voltam már nyílt vízi úszóversenyen, 1,5k, ment simán 30 valahány perc alatt, edzés nélkül, még márciusban pár hónappal a törés után, futni még nem nagyon tudtam, de az úszást bírtam... Szóval az úszás részétől nem félek, meglesz a féltáv simán (1,8k). Bringázni imádok, csak a seggem féltem, hogy fájni fog 90k után, aúú:) A futás meg a szerelmem, szóval szerintem összehozható a hármas jövőre...

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.30. 00:59:21

Na, nekem az úszással lenne gondom :) Tudok úszni, de csúnyán, lassan és baromira nem hatékonyan. És emiatt nem is szeretek túlzottan, pláne nem uszodában...

De azért majd egyszer.... :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.30. 06:12:05

@szancsurrr: na, de tényleg, mi történt a kötéllel? ez nem hagy nyugodni. :)

@Bozót: ősszel megtanultam felnőtt úszásoktatáson a szép úszómozgást, de így is iszonyatosan fáraszt. mellúszásban még el lehet evickélni, de a gyorsba max 50 méter megy, valószínűleg hasonló okból, mint kezdő futóknál, hogy nem tudok lassan és gazdaságosan úszni.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.05.30. 12:51:27

@rrroka: Rrróka, egész pontosan mire vagy kíváncsi?:) A kötél a farmer inges csávóé volt, aki néha ledobta a felfele szenvedő futóknak és húzta őket fel, ahogy a Joe által belinkelt képen láthatod:)@Joe.: köszi:) Egy ilyen IM élmény elég nagy lökést ad a nagy tervekhez :)

cindbl 2012.06.06. 16:04:54

@szancsurrr: ezt mondjuk tenyleg erdemes kiprobalni... bicikli/futas oke, uszast kiprobalom, hogy mennyi ido alatt lehet letolni 2km-t.

skia86 2012.07.03. 23:09:37

...lehet, hogy Magyarországon ezt a táncot mondjuk több adag sör-bor-pálinka kombóban Én is eljárnám:):):) márha nem lennék futó:):):)
süti beállítások módosítása